Friday, 13 February 2015

RAIKAN CINTA


Assalamualaikum. It has been a month kot aku tak update blog dengan alasan agak malas dan internet tak selalu ada. Huhu. Dulu setiap minggu or dua minggu sekali mesti akan update sebab ada someone as sumber inspirasi yang dok suruh aku update jugak..opss. 

Baru-baru ni berlangsungnya pernikahan dan majlis perkahwinan kakak kembar aku yang kedua. Dah upgrade status jadi Puan Laila dah sekarang dia. Alhamdulillah.  31/01/2015 yang lepas menjadi tarikh yang amat bermakna untuk kakak aku yang dah selamat dinikahkan bersama lelaki pilihan hatinya, Abang Wazirin.


Dapat lagi sorang abang ipar, huu


Alaaa lepas ni dah tak selalu la dia nak balik rumah and our bonding time pun akan terhad. Jelesnyaaa..huhu. Bukan apa, sebab kitorang memang rapat dari kecik, selalu share everythings plus hangout sama-sama. Since dia dah ber-suami ni, aku tak boleh nak merap sangat dah la kat dia..sobss.


So..i'm next. Eheee gatai ! Lepas habis belajar baru boleh kahwin, itu lah syarat mak dengan abah. I told Fazrul yang my dad dah 'up' harga hantaran so dia kena prepare la dari sekarang and he said ''Ala kalau hantaran mahal saya kawin je la dengan orang yang hantaran free or tak mahal''. Ouchh how dare youuuu. Huhu k fine pi lahhhh. Do I care? since I ada Abang Min Ho. Haha.. Just kidding, by the way  hantaran tak perlu sampai berpuluh ribu pun, and I'm totally tak kisah la Cik Abang oi yang penting dapat halalkan our relationship.


Esoknya 01/02/2015 - majlis sebelah pengantin perempuan yang bertempat kat rumah aku sendiri. Pelamin,  baju nikah n sanding totally dari Romzy Studio. Pakej yang ditawarkan berbaloi jugak la.


08/02/2015 - majlis sebelah pihak lelaki yang bertempat di Malim Nawar, Ipoh , Perak. Masa on the way tu, my mum sempat dok bagi suggestion kat aku suruh cari yang dekat-dekat ja nanti senang nak pi kenduri .and I replied, '' Dah dapat dah yang dekat mak..orang Perlis." Tapi cakap dalam hati jelah . Huhu Insyallah kalau ada jodoh kami.




Syukur ke hadrat Ilahi majlis semua berjalan dengan lancar. Last but not least, aku doakan perkahwinan mereka kekal hingga hujung nyawa dan bahagia selamanya. Ermmm..lepas ni makin bertambah la yang akan memanggil aku dengan title 'mak cik' . :-p

1 comment: