Sunday, 7 September 2014

20 FAKTA TENTANG AKU



Assalamualaikum. Hari ni kasi entri fakta sikit. Nak tau 20 facts about me? 

Check it out : -



1. Nor Masmida nama aku, diberi oleh arwah tok wan yang bermaksud cahaya hamparan permaidani. Katanya lah. (Masa sekolah rendah  kengkawan panggil Mida, but start dari secondary school until now orang panggil Mas. Ayu sikit kan..phewww)

2. Dapat nickname Kelly (keli atau catfish tu) daripada Sham since Form 1. Haha ada kisah disebaliknya.

3. Sangat menggemari kaler purple. Sangat-sangat. Bleh dikatakan banyak baju kurung  and tudung kaler purple sajaaaa. Anti pink ! But now, dah mula berjinak-jinak sikit dengan pink. Orang kata jangan benci, nanti suka. Nahh hambik kau.

4. Tak suka kelantanese. Opsss. No..bukan la tak suka sangat. Cuma suatu ketika dulu aku peliks dengar orang lelaki kecek klate. That’s why la tak suka. Maaf ye. Tapi ok ja sekarang, ramai pulak tu kawan aku kat UUM ni dari Kelantan.

5. Cats lover. Kucing tu comel weh, kena la suka. Tengok rumah aku ada berapa ekor dah sekarang. Huu rindu depa. Salah satu kebahagiaan aku - bila dapat tengok kucing2 peliharaan aku (and kucing mana2 je la) makan dengan banyak dan berseleranya. Kalau ada duit poket lebih, aku akan beli makanan kucing sikit then bawak pi Dpp untuk kucing-kucing yang singgah depan bilik aku then aku bagi la depa makan. 

6. Die hard fan of Lee Min Ho oppa and Abang Fahrin Ahmad. Dari dulu sampai sekarang. Hati tak pernah berubah lagi. Lalalalaaa (Rasa eksaited tahap karma sebab pernah bergambar dengan  Abang FA hari tu )

7. Melting bila tengok lelaki berkulit sawo matang, berbadan katang, berambut spike dan tinggi. Hehehehe. Tapi..kalau calon suami, tak kisah sangat pun asalkan dia baik hati , caring dan menjaga agamanya.

8. Pernah jatuh hati kat seorang lelaki berumur 28 tahun. Hahahahaha. Well, suka camtu je la. Tapi, taste aku memang yang berusia lebih tua dari aku pun.

9. Kadang-kadang blur. Sampai orang dah cakap banyak kali pun aku dok buat blur jugak. lol

10. Sangat pendiam dengan orang yang baru dikenali. Tapi kawan2 yang kenal rapat dengan  aku tau la aku jenis banyak macam mana.

11. Tak suka girlish2 . Pendek kata, jenis simple lah. 

12. Lebih suka pakai tudung bawal berbanding shawl.

13. Love music. Euphonist . selalunya layan lagu yang tak berapa rock dan tak terlalu sentimental n jiwang. Kalau lagu jiwang sangat tu rasa geli pulak. Hewheww

14. Bercita-cita menjadi seorang guru, pensyarah. 

15. Sukakan aktiviti yang agak lasak dan outdoor EVEN  diri ini nampak ayu dan sopan. (Mohon jangan tampar saya..huhu)

16. Kalau nak mesej, tak suka if tak  ada intro and ending. 

17. Cepat nervous, sedikit clumsy kadang-kadang. Huk . Tapi ada yang cakap kadang-kadang aku ni nampak bersahaja. 

18. Suka spam gambaq kat Instagram. Hewhewww sorry my followers.

19. Tak makan bawang and sayur-sayuran hijau. Tapi bayam, kangkung and kubis tu boleh gagah la makan.

20.  Sensitif, kuat cemburu, kuat merajuk. Haihh buruk benar perangai kan. Entah, agaknya yang lahir bulan 1 memang macam ni kot. Kesian la kat ‘dia’ yang selalu kena pujuk aku ni. Huhu

1 comment: