Wednesday, 14 August 2013

OUTING WITH LE FRIENDS


Assalamualaikum.

Seperti yang dijanjikan, kelmarin dapat jugak kitorang hang out sekali lagi before masing-masing masuk study semula.

Mulanya aku ajak Kucai, Amin, Azi and Sarah datang beraya kat rumah dulu. Then, dalam pukul 12 tengahari baru kitorang gerak ke Jusco Bandar Perda.







Aeon Perda

Sampai ja sana, kitorang terus naik atas untuk survey tiket movie. 

Kami sebulat suara nak tengok movie ’The Conjuring’ . Kucai dengan gigihnya convinced aku untuk tengok cerita ni berbanding Adnan Sempit 3. Cerita Melayu bosan katanya plus boleh download bila-bila masa kalau nak tengok. Katanya lah. Fine, huu. Masa ni, abang yang tolong jaga kaunter siap mintak IC sebab nak make sure kitorang bukan under age sebab movie ni 18 ke atas. Haha muka kitorang ni tak nampak macam 20 tahun langsung ke bro?






Boleh tahan ramai jugak orang sampaikan semua soft drink kat situ sold out.

Movie start pukul 2pm. Sementara tunggu lagi sejam, kitorang turun Food Court teman Amin ni makan. Dah lapar katanya. Aku suruh Bad join kitorang masa ni sebab rumah dia dekat ja dengan Jusco, then risau pulak aku kalau tak sempat jumpak dia before masuk UUM nanti. 







Aku, Azi and Sarah

Azi and Sarah

Aku, Sarah and Azi naik atas balik sebab kitorang tak lapar lagi. Plan nak makan lepas habis movie ja. So naik atas la.




Azi pergi date kejap dengan kekasih hati dia masa ni. Tinggal aku dengan Sarah dok lepak atas kerusi urut auto ni sambil tunggu Bad. Untung la bf dok dekat sini, huu.

Tepat pukul 2pm kitorang masuk cinema get ready untuk tengok movie. The Conjuring ni mengisahkan tentang solusi atau kes penyingkiran untuk hapuskan rasukan, sihir oleh syaitan yang mengganggu sebuah family ni. Tapi yang pastinya it based on true story. Thumbs up jugak la tengok movie horror Inggeris berbanding Melayu. Seram dia tu mencuakkan sungguh. Unlike movie hantu melayu yang banyak part jerit ja, bosan. 

Habis ja movie, perut pun dah lapar. Atas cadangan aku, kitorang lunch kat KFC.








Meet my bestie, bestfriend and girlfriend forever since Standard 1. Bad dah ada penampilan baru. Sopan dan comel, keep it up sayang ! Katanya dia akan belanja aku next time disebabkan pokai. Haha.


Kenyang perut suka hati. Bad pulak kena balik awal. Pukul 5pm kitorang keluar dari Jusco. Kucai bawak lepak Bagan Ajam kejap, kitorang on je lah.





Takdak la yang menarik sangat pun kat area Bagan Ajam ni, cuma pesisir pantai ja. Sesuai untuk orang yang nak cari ketenangan, lepak-lepak dengan family or dating. :-p


Pukul 6pm kitorang gerak balik rumah. Nasib baik Kucai selaku driver setia kitorang ni sangat memahami and sporting. Dia dah sedia maklum, kalau bawak aku keluar mesti kena sampai rumah before Maghrib.

Sempat sampai rumah on time. Sangat happy dapat hang out dengan diorang kelmarin. Nanti free kita jumpak lagi k ! 


Adious !

3 comments:

  1. wahh suka part bestie, bestfriend n girldfriend tu. hehe. insyaallah aku akan simpan duit khas utk belnja hg yg mahai2. jgn x hbis sudah mkn nanti. goodluck nk msuk uum. jaga diri syg :) -bad-

    ReplyDelete
  2. haha yelah syg oiii.. xpa ja bila pun..x kisah..
    makaseh..hg pun jga diri. :-)

    ReplyDelete
  3. eh dlm keta pown sempt lagi snap pic,haha apa2 pown best kluar ngan ampa semua wlaupun tempt 2 je kan tiap2 kali hang out.kpada mas dh blik msuk uum nnti jga diri 2 baik2 jgn lpa kwan disini yew mas.

    ReplyDelete