Saturday, 11 May 2013

MEdSI DI UPSI

Assalamualaikum semua. Seperti yang dinyatakan semalam, hari ni aku menghadiri ujian MEdSI di Universiti Pendidikan Sultan Idris , UPSI Tanjong Malim. Alhamdulillah perjalanan pergi dan balik smooth plus cuaca pun memang baik. Lebih kurang 2 jam setengah jugak dari rumah aku ke UPSI tu. Last pergi UPSI dua tahun lepas kot, dengan budak band.





Luluhawa fizikal. Sebagai pelajar Geografi, adalah penting untuk aku memerhati alam sekitar fizikal yang terdapat pelbagai fungsi dan kegunaannya, huu. Bak kata Cikgu Nik, "Kalau pi mana-mana jangan tido saja dalam kereta, cuba tengok apa yang ada kat sepanjang highway tu.."







Pukul 1.15 tengahari sampai di UPSI. Bangunan kuning tu la blok Pentagon yang menempatkan calon menduduki ujian MEdSI. Ramai jugak yang ambil ujian kat sini, tapi aku tengok lelaki berapa kerat ja. Nampak sangat diorang tak minat jadi cikgu, hehe. Untuk sesiapa yang ada temuduga USM dengan MEdSI hari ni mesti jenuh nak  terkejar-kejar, kalau rumah dekat dengan tempat ni takpa la jugak. Pukul 2 petang, ujian MEdSI pun dimulakan sampai pukul 3.10 petang. Aku siap ready dengan 4 batang pensel tau, tapi sekarang diorang dah buat MEdSI guna komputer macam kita nak ambil test komputer untuk Lesen motor/kereta, haa. 300 soalan dalam masa 1 jam 10 minit. Aku rasa dah jawab yang habis baik - lepas ni kalau ada rezeki diorang panggil untuk temuduga pulak. 


Kebetulan pakai tudung hitam and baju kurung kaler merah sama dengan si Yana ni. Orang dok ushar peliks ja. Dah macam putri Umno pun ada kami ni.


Auditorium

Sempat snap pic ni dari jauh. UPSI memang mengingatkan aku kat Tun Syed Band, sebab almost every year kitorang akan singgah prektis kat sini dulu . Instruments kat sini pun banyak, so kami boleh guna jugak masa prektis tu. Miss that moment ! Bye2 UPSI, ada jodoh kita jumpak lagi. 


Singgah lunch , solat kat R&R Tapah jap. Masa nak pi beli CoolBlog, ada budak-budak laki kat situ menyerlahkan kepoyoan mereka. "Hai adik, nama siapa, umur berapa?" 

Hari Isnin nanti interview untuk USM pulak. Hope dapat buat yang terbaik. 

2 comments:

  1. Replies
    1. tak dapat pun..huhu... xdak rezeki.. saya skrg kat uum. :)

      Delete