Saturday, 4 May 2013

HARI SABTU YANG SAKIT

Assalamualaikum.. Sihat ka semua? Bukan hari Sabtu yang sakit sebenarnya, tuan empunya blog yang sakit, huu. Dah lama sihat, Allah bagi la sakit pulak..baru kita rasa nak ingat kat Dia selalu. 

Bangun-bangun tidur pagi tadi dah rasa lembik gila. Macam nak pitam, tapi tak la sampai pengsan rasanya aku dah terjatuh kat tepi katil masa tu. Sakitnya kepala terhantuk kat situ. :-(.  Dari kemarin lagi dok rasa pening-pening plus sakit perut. Tapi, sakit perut kali ni lain macam  sebab rasa sakit tu kat bahagian sebelah kanan mencucuk-cucuk pulak tu. So mak tak bagi aku pi kerja hari ni, ambil cuti dan pergi klinik. 


Muka budak terpaksa pi klinik

Motif snap pic ni? Selamat mengundi esok !

Sesampai di Klinik Hidayah, macam biasa la tunggu turn dipanggil. Then, doktor pun check perut aku . Nama Klinik Hidayah, tapi doktor lelaki..huk. Dia kata 80% aku ada Appendix sebab aku sakit bahagian bawah abdomen kanan tapi dia tak berani nak confirm kan. So, dia bagi surat rujuk terus kat hospital. 

Terus ke Hospital Parit Buntar la, sebab dekat ja dari situ. Mula-mula doktor tu check blood pressure then buat urine test , plus check darah. Yela, nak confirm sama ada betul atau tak kehadiran appendix tu. Selama ni aku agak menjaga pemakanan, takdak pun nak makan benda-benda yang mendorong kepada appendix. Risau jugak takut kena operate, huhu.

Ingat best ka kena inject? Sakit tahu? Harus la, aku anti darah dan jarum. Pembantu doktor laki tu pun dok gelak-gelak ja kat aku. "Takut ka adik?" "Tak mau la jarum tu..sakit tak? " Haha boleh tanya soalan macam ni kat dia. "Ala biasa la jarum, sakit sikit ja." Nasib baik dia buat slow-slow, kalau tak aku dah nangis dengan tak tau malunya dalam wad tadi. Lepas  ambil darah, kena masuk air la 2 botol. Tu la sapa suruh kurang minum air masak kan. First time kena tahan kat wad, mau ada 2 jam aku dalam tu, haih. Then, doktor pun datang check. Doktor lelaki lagi, malunya aku. Dah perut aku sakit, dia dok tekan kuat-kuat lagi. Sabar je la.. -___-'

At last, doktor kata bukan appendix. Tapi kalau dalam 2,3 hari aku still sakit kat bahagian yang sama dia suruh datang hospital jugak nak make sure balik. Mungkin jugak aku kurang minum air, so jadi air kencing kotor. Dia suruh minum air banyak-banyak sebab kalau dok sakit-sakit nanti boleh effect buah pinggang pulak. 


Masih terasa sengal di situ

Korang semua, nasihat aku kat sini - Jaga la kesihatan dan pemakanan, tak seronok pun dok keluar masuk hospital macam ni. Kbai.

No comments:

Post a Comment