Tuesday, 2 April 2013

SIGH


Sigh. Sesungguhnya mengeluh tidak dapat membantu aku untuk overcome situasi ini. Serba salah dibuatnya. Tanpa sedar, tindakan aku telah mengecewakan seseorang. Meletakkan setinggi harapan pada saat yang tidak pasti tetapi akhirnya memusnahkan segenap impian yang ingin dikongsi bersama. Aku dah agak pada awalnya aku akan berdepan dengan situasi seperti ini. Dulu aku telah memberi harapan pada dia untuk memilih bidang yang sama, mungkin jugak satu tempat dengan dia. Mungkin aku tak berfikir dengan lebih mendalam pada masa tu, so semua yang dia cakap aku setuju dan anggukkan saja. Berangan-angan untuk selalu bersama setelah berbulan-bulan mengharungi suka duka dalam hubungan jarak jauh. Ya..memang tak mudah nak kekalkan zon selamat dalam perhubungan yang berkonsepkan jarak jauh ni. Kita ada setia, ada sayang , ada toleransi tapi banyak benda yang kita terlepas. Yang pastinya keputusan aku untuk memilih  bidang lain telah  membuatkan dia kecewa. My bad..seriously my bad for giving such a big hope. Then, apa yang aku patut buat? Mengabaikan minat sendiri semata-mata nak memuaskan hati orang tersayang? Or being selfish tanpa fikir perasaan dia. Nope.. Aku dah serabut , rasa bersalah tahap infinity. Sepatutnya  aku tak bagi harapan dari dulu lagi.

Dengan pelbagai inisiatif yang dia dah buat untuk meyakinkan aku tentang bidang itu. Aku tak nak hubungan kami terganggu semata-mata sebab hal ni. Literally, semua benda aku tak focus hari ni. Asyik fikir pasal ni. Tapi, result upu belum keluar lagi. Tengok la apa yang aku dapat nanti. Hoping that everything will be OK. I’m so sorry . 

1 comment:

  1. pendapat sye la.. awk tak perlu nak hancurkan mase depan awk dgn memilih sesuatu yg awk kurang minat or tak suka. this is about ur future. Klu die sayangkan awk, for sure die akan terus support awk. die bleh lupakan jer hope yg awk bg pd die tu. Cz selalunya kite akn selau support orang yg kite sayang no matter what. Tetapkan pendirian. Serahkan smue pada Allah. :)

    ReplyDelete