Sunday, 6 January 2013

Kerja Oh Kerja

Assalamualaikum readers. Hope anda semua sihat di samping family tercinta. Aku tak berapa sihat hari ni, setelah sekian lama tak diserang selsema hari ni baru la rasa. I'm flu..wuu. Faktor cuaca agaknya, sekejap hujan sekejap panas itulah kuasa Tuhan. Dah sengau suara ni mengalahkan Squidward. 

Seperti yang anda sedia maklum, Mrs Mcbride ni sedang 'menikmati' cutinya sementara menunggu keputusan STPM. Lama tau sampai bulan September nanti. Ramai kawan-kawan aku yang dah buat part-time job. Aku pun tidak terkecuali..baru start kelmarin. Eh, hari Sabtu selalunya cuti tapi aku kerja pulak, lol. Ala aku kerja kat kedai jual barang-barang camtu ja. Actually dah pernah kerja kat sini lepas balik PLKN dulu, tapi Pakcik tu offer aku kerja balik sebab dia taknak ambil orang lain. Pukul 8.00 am - 5.30 pm. (Dah tak boleh sambung tidur pagi..huu) Break time- 11.30 am- 2.00 pm. Dah orang offer kerja kat kita, aku on je lah. If duduk rumah ja hari-hari siapa nak kasi duit, yedop? Aku plan nak ambil lesen kereta dulu bulan ni, tapi mak suruh kerja dulu. Takpa la, banyak masa lagi ni. 

Hari tu pergi Parit Buntar, aku tengok berlambak-lambak butik yang ada tulis ' Jawatan Kosong'. Tapi..

Aku  : Mak, sini berlambak kot butik nak pakai orang.
Mak : Tak payah la..balik pukul 10.00 malam, hang tu perempuan bukan lelaki.
Aku : K fine mak, k fine...( kenapa aku bukan lelaki?)  -______-

Alaa..spoil mood betul kan. Balik malam pulak tu..aku tak kisah sebab boleh ja pergi naik motor. Tak takut (seriously tak takut? :-p) pun nak balik waktu malam, tapi dah mak aku risau sangat kat anak gadis dia ni..huu. Sebelum ni pun, Cikgu Kharil yang ajar aku tusyen kat Arun Jaya tu kata boleh pergi mintak jadi guru tusyen. Aku dah pergi isi borang, dapat or tak nanti diorang inform lain. So, sementara tu aku kerja ja kat kedai sekarang ni. Baru dua hari, dah letih bagai. Macam tak biasa ja...tapi bila memikirkan duit, haha tak payah la nak rasa letih tu. Nampak tak simbol $$$$$$ ni kat mata aku? Dah macam Mr Crab pulak, lol. 

Tu je la yang aku nak story..nanti aku update lagi. Kepada yang dah baca, arigatogozaimasu !

7 comments:

  1. saya x kerja pong..haha...malas la..

    ReplyDelete
  2. hehe keja la... x bosan ka dok rumah? dapat PLKN xpa la jugak. :p

    ReplyDelete
  3. bosan la jgak..tpi seb bek ada blog..dgn fb..boleh gak nak main game online..

    ReplyDelete
  4. baguih laaa wat part time. n ikot ckp mak ye, mmg bahaye kalau perempuan keje then balik malam2.

    ReplyDelete
  5. khairil - tu kan..x pun cari keja online ja! hehe

    dyba gula-gula - taw.. tu la nak kena dgr jugak ckp mak, kang xdgr mcm2 pulak jadi. :)

    ReplyDelete
  6. dah review blog kak mas!!

    http://diarijejakahangat.blogspot.com/2013/01/segmen-review-blog-bertuah-3.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay.. many many thanks khairil.. :D

      Delete